Informacje w zakresie COVID-19 Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.
Nasze ‘Najczesciej Zadawane Pytania’ zawieraja pytania i odpowiedzi na najczestsze pytania o informacje dotyczacych rezerwacji i podrozy! Kliknij na kategorie ponizej,aby odslonic dane pytania. Jesli nie znalazles odpowiedzi nacisnisnij Kontakt z Nami.
Ceny będą na ogół wyższe w przypadku bardziej popularnych godzin i dat rejsów. Rejsy w ciągu dnia na dłuższych przeprawach, rezerwowanie wycieczek w dni powszednie i unikanie podróży w wakacje szkolne i święta państwowe mogą zaoszczędzić pieniądzy. Zniżki są często dostępne, nawet w okresie świątecznym, dlatego warto zapisać się do naszego newslettera, aby być pierwszym, który o nich się dowie.
Tak, kierowca musi być włączony do liczby pasażerów.
Powodów tego może być wiele, mogą się one różnić w zależności od firmy promowej. Czasami jest tak, ponieważ promy mogą nie obsługiwać danego typu pojazdu lub ta opcja może nie być dostępna dla rezerwacji online. Jeśli nie widzisz typu swojego pojazdu w opcjach wyboru, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy, dlaczego nie jest dostępny.
Niektórzy przewoźnicy promowi umożliwiają rezerwację innego pojazdu w obu kierunkach i możesz wprowadzić dane dotyczące każdego samochodu podczas płatności. Jeśli nie ma takiej możliwości, najlepiej zarezerwować bilet w jedną stronę w każdym kierunku.
Jest to możliwe w przypadku niektórych, ale nie wszystkich, firm promowych. Możesz podać inne dane pasażera podczas odprawy, jeśli jest to możliwe, a jeżeli nie, wówczas rezerwacja biletu w jedną stronę w każdym kierunku będzie najlepszą opcją.
Czasem są dostępne rabaty, gdy podróżuje więcej niż 5 pojazdów lub więcej niż 9 pasażerów na piechotę. Jeśli chcesz dokonać rezerwacji dla dużej grupy i chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, możesz wysłać do nas wiadomość e-mail zawierający dane dotyczące rezerwacji, np. liczba osób dorosłych i dzieci, rodzaj pojazdów i miejsce docelowe, a my wyślemy Ci wycenę taryfy grupowej.
Większość przewoźników promowych umożliwia podróżowanie wypożyczonym samochodem. Nie martw się, jeśli nie wiesz dokładnie jaki pojazd zamierzasz wynająć, możesz wprowadzić jego przybliżony rozmiar podczas wyszukiwania biletów na prom. W sekcji Dane pojazdu w wyszukiwarce wybierz typ pojazdu, który chcesz wynająć, np. samochód lub samochód dostawczy, a następnie wybierz markę i model pojazdu, który będzie zbliżony do tego, który zamierzasz wynająć. Możesz również wybrać „inne” z rozwijanego pola Marka pojazdu i wybrać przybliżoną długość i wysokość pojazdu. Przy dokonywaniu płatności można wpisać numer rejestracyjny pojazdu jako „nieznany”. Niektórzy przewoźnicy promowi mogą pobierać opłaty po przybyciu do portu, aby dokonać aktualizacji rejestracji pojazdu wpisanej do celów rezerwacji, ale poinformujemy Cię o tej możliwości przed zakończeniem rezerwacji. Możesz również zaktualizować dane pojazdu przed wypłynięciem na stronie Moje konto.
Różni operatorzy promowi traktują to w różny sposób, jednak zasadniczo wszelkie pojazdy przewożące towary, a także pojazdy przeznaczone do przewozu towarów powinny być transportowane jako fracht. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z naszym zespołem ds. frachtu, który z przyjemnością udzieli odpowiedniej pomocy.
Zależy to od przewoźnika promowego, jednak z reguły możesz podróżować do 28 tygodnia ciąży (w momencie podróży). Kobiety, które są w ciąży powyżej 28 tygodnia w momencie podróży, mogą być zobowiązane do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o zdolności do podróży, dlatego też radzimy skontaktować się z nami przed dokonaniem rezerwacji, jeśli będziesz w 28 tygodniu ciąży lub więcej w momencie podróży.
Na niektórych trasach dostępne są zniżki dla rezydentów, jednak zasady obowiązywania zniżek są różne w zależności od operatora i trasy. Więcej informacji na temat dostępnych zniżek dla rezydentów można uzyskać w wyszukiwarce biletów na prom.
Oferujemy zniżki OAP na przejściach granicznych, gdzie są one dostępne, są one stosowane automatycznie w zależności od wieku pasażerów. W tej chwili niestety nie jesteśmy w stanie zaoferować rabatów studenckich.
Na niektórych trasach można zarezerwować powrót typu open. Podczas rezerwacji podróży powrotnej, zobaczysz opcję rezerwacji powrotu typu open, w miejscu, w którym znajdują się daty dotyczące podróży. Jeśli jednak nie ma opcji wyboru powrotu open, wówczas powroty open nie są dostępne na danej trasie.
Istnieje kilka powodów, że na danej trasie nie ma wolnych promów — może to być spowodowane tym, że nie ma już biletów na prom, rozkłady rejsów nie zostały jeszcze opublikowane lub prom nie kursuje tego dnia. Jednak prawdopodobnie dostępne są również inne promy, więc pamiętaj o sprawdzeniu innych dat rejsu i alternatywnych połączeń!
Akceptujemy płatność wszystkimi najpopularniejszymi kartami kredytowymi i płatniczymi oraz płatności poprzez Paypal, Applepay i Googlepay. Podczas rezerwacji należy podać dane płatnicze, jednak żadna opłata nie zostanie pobrana przed potwierdzeniem rezerwacji.
Chociaż staramy się podawać ceny w walucie lokalnej, musimy pobrać opłatę w walucie stosowanej przez przewoźnika promowego.Podczas procesu rezerwacji poinformujemy Cię o każdej wymianie waluty i o tym, jaką sumę zapłacisz za rezerwację.
Nie, nie wysyłamy biletów w wersji papierowej. Po potwierdzeniu rezerwacji wyślemy Ci e-mail z potwierdzeniem, który w większości przypadków służy jako karta pokładowa. W przypadku niektórych promów należy wymienić e-mail z potwierdzeniem na bilety lub karty pokładowe w porcie, w takim przypadku zostanie to podane w e-mailu potwierdzającym. W przypadku wszystkich rezerwacji należy wziąć ze sobą do portu wiadomość e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.
Jeśli nie znajduje się w folderze ze spamem, zaloguj się na Moje konto i sprawdź, czy Twój adres e-mail jest poprawny, a następnie wyślij ponownie e-mail z potwierdzeniem. Jeśli Twój adres e-mail jest nieprawidłowy, możesz go zaktualizować w zakładce Moje konto, a następnie ponownie wysłać wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Jeśli nie możesz znaleźć tego na swoim koncie lub z jakiegoś powodu nie możesz zalogować się na swoje konto, skontaktuj się z nami w celu wysłania Ci kolejnego e-maila z potwierdzeniem.
Direct Ferries pokazuje dane związane z dostępnością biletów, na podstawie aktualnych informacji dostarczanych przez firmy promowe. Mimo że dane odzwierciedlają liczbę dostępnych miejsc, na różnych trasach, w taki sam sposób, w jaki są oferowane przez różnych operatorów, Direct Ferries nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe przedstawienie w trakcie procesu rezerwacji tych danych.
Chociaż stale pracujemy nad zwiększeniem liczby przewoźników promowych, z którymi współpracujemy na szczeblu krajowym i międzynarodowym, to jednak przynajmniej na razie, nie współpracujemy ze wszystkimi przewoźnikami promowymi na świecie. Lista przewoźników, z którymi współpracujemy, jest jednak stale poszerzana, zatem sprawdź tutaj, czy istnieje konkretny przewoźnik promowy lub trasa, której szukasz.
Możliwe, że Twój e-mail z potwierdzeniem znalazł się w folderze ze spamem, więc najpierw sprawdź ten folder. Jeśli nie możesz go znaleźć, możesz zalogować się na Moje konto i poprosić o przesłanie jego kopii. Czasami błąd w łączności może uniemożliwić nam uzyskanie ostatecznego potwierdzenia rezerwacji od przewoźnika promowego, w takich przypadkach musimy skontaktować się z przewoźnikiem promowym w celu sprawdzenia, czy dokonał on rezerwacji, czy nie. Jeśli rezerwacja została dokonana, wyślemy do Ciebie e-mail z potwierdzeniem, w przeciwnym wypadku natychmiast poinformujemy Cię o tym i zwrócimy Ci pieniądze. Potwierdzenie rezerwacji może potrwać do 48 godzin, jednak jeśli godzina rejsu nastąpi w ciągu 48 godzin, wyślemy Ci wiadomość e-mail z informacją o problemie i natychmiast anulujemy rezerwację i zwrócimy Ci pieniądze, aby dać Ci możliwość dokonania kolejnej rezerwacji.
W przypadku trudności z płatnością podczas rezerwacji powodem może być problem z komunikacją lub z kartą. Spróbuj ponownie za pomocą tej samej karty lub przy użyciu innej metody płatności. Jeśli Twoja karta nadal nie jest akceptowana, należy skontaktować się z bankiem, aby sprawdzić powód tej sytuacji. Jeśli rezerwacja została już wykonana, ale płatność nie została pobrana, oznacza to, że przewoźnik nie potwierdził jeszcze rezerwacji. Czasami, gdy dokonujemy rezerwacji dla przewoźników, musimy poczekać, aż otrzymamy od nich informację zwrotną z potwierdzeniem rezerwacji, zanim przyjmiemy Twoją płatność. Po dokonaniu wszystkich czynności, płatność zostanie pobrana, a wkrótce potem powinieneś otrzymać e-mail z potwierdzeniem.
W większości przypadków będziemy w stanie natychmiast potwierdzić Twoją rezerwację, jednak w przypadku niektórych przewoźników promowych potwierdzenie rezerwacji może potrwać do 48 godzin. Dołożymy wszelkich starań, aby w trakcie tego procesu informować Cię na bieżąco i wyślemy Ci e-mail z potwierdzeniem rezerwacji jak tylko otrzymamy potwierdzenie od przewoźnika promowego.