Warunki Rezerwacji Direct Ferries

 

Niniejsza witryna („Witryna”) porównuje ceny i rozkłady połączeń promów i pociągów oraz umożliwia rezerwację podróży. Właścicielem i operatorem Witryny jest spółka Direct Ferries Limited (zwana w Warunkach Rezerwacji „DFL”). Direct Ferries (RoI — Republic of Ireland) Limited („DF Ireland”) jest również stroną tych Warunków Rezerwacji i odpowiada za negocjacje i dokonywanie rezerwacji w imieniu DFL oraz pobierania płatności za te rezerwacje.

1. Zastosowanie

Niniejsze Warunki Rezerwacji odnoszą się do wszystkich rezerwacji pasażerskich na podróż promem i pociągiem dokonanych za pośrednictwem tej Witryny lub centrum obsługi telefonicznej spółki DFL i zastępują wszystkie poprzednie warunki. W niniejszych Warunkach Rezerwacji: „Osoba Rezerwująca” oznacza osobę dokonującą rezerwacji; „Klient” oznacza każdą osobę, dla której dokonano rezerwacji, w tym także (choć niekoniecznie) Osobę Rezerwującą; „Usługi” oznacza usługi oferowane przez DFL, w tym usługę wyszukiwania połączeń promowych i kolejowych, usługę porównywania cen oraz usługę rezerwacji (w odniesieniu do których DF Ireland odpowiada za negocjacje, dokonywanie rezerwacji i pobieranie płatności).

Od czasu do czasu DFL może zmieniać niniejsze Warunki Rezerwacji, ale wszelkie zmiany nie odniosą się do istniejących rezerwacji. Należy zachować Warunki Rezerwacji obowiązujące w momencie dokonywania rezerwacji, żeby mieć do nich dostęp w późniejszym terminie.

2. Strony

Ani DFL, ani DF Ireland nie obsługują połączeń promowych i kolejowych, gdyż te usługi oferują przewoźnicy promowi i kolejowi („Przewoźnik(-cy)”).

Przy dokonywaniu rezerwacji na prom lub pociąg, DFL odgrywa rolę pośrednika Przewoźników, z wyjątkiem określonych usług promowych i kolejowych, w przypadku których DFL odgrywa rolę pośrednika Osoby Rezerwującej w zakresie wyszukiwania i rezerwacji promu lub pociągu. W przypadku gdy DFL jest pośrednikiem Osoby Rezerwującej, ta Osoba nominuje DFL do znalezienia połączenia promowego lub kolejowego jako pośrednik działający w jej imieniu i ta Osoba jest dla DFL zleceniodawcą. DF Ireland następnie zarezerwuje podróż promową lub kolejową w imieniu DFL. W obu przypadkach (czy DFL jest pośrednikiem Osoby Rezerwującej, czy pośrednikiem Przewoźnika) oznacza to, że Osoba Rezerwująca zawiera umowę z właściwym Przewoźnikiem promowym lub kolejowym, który będzie częściowo odpowiadał za zapewnienie Osobie Rezerwującej usługi promowej lub kolejowej, a Warunki Przewoźnika będą odnosić się do Osoby Rezerwującej po otrzymaniu potwierdzenia (o potwierdzeniu przeczytasz w części 8 poniżej).

Wszelkie rezerwacje za pośrednictwem Witryny (lub centrum obsługi telefonicznej DFL) podróży promowej lub kolejowej są dokonane z zastrzeżeniem: (i) niniejszych Warunków Rezerwacji, które określają warunki, na których DFL świadczy usługi Osobie Rezerwującej i na których DF Ireland negocjuje i dokonuje rezerwacji w imieniu DFL oraz pobiera płatność za te rezerwacje; i (ii) warunków Przewoźników promowych i kolejowych, które określają warunki, na których świadczą usługę promową lub kolejową Osobie Rezerwującej („Warunki Przewoźnika”). Warunki Przewoźnika są dostępne Osobie Rezerwującej przed dokonaniem rezerwacji. Osoba Rezerwująca jest odpowiedzialna za zapoznanie się z treścią Warunków Przewoźnika. W przypadku ewentualnej sprzeczności lub braku jednolitości pomiędzy niniejszym Warunkami Rezerwacji a Warunkami Przewoźnika, Warunki Przewoźnika są nadrzędne.

Osoba Rezerwująca, która rezerwuje za pośrednictwem niniejszej Witryny lub centrum obsługi telefonicznej DFL musi posiadać upoważnienie do dokonywania rezerwacji w imieniu Klienta. Dokonując rezerwacji, Osoba Rezerwująca potwierdza, że każdy Klient zgadza się przestrzegać Warunków Rezerwacji. Osoba Rezerwująca jest odpowiedzialna za swoje czynności na Witrynie i zabezpieczenie wszelkich danych osobowych, które wprowadza, w tym haseł, imion i nazwisk, danych dotyczących paszportu i podróży. Osoba Rezerwująca musi zapewnić, że wszystkie podane przez nią informacje są kompletne i prawidłowe.

3. Ceny i Informacje Ogólne

Ceny oparte są na rodzaju pojazdu (ewentualnego), liczbie pasażerów, trasie/trasach, terminach i godzinach podróży. Rezerwacja może wymagać, aby Klienci wyruszyli i/lub wrócili w określonym terminie i czasie lub określonych ramach czasowych. Jeżeli Klienci nie będą przestrzegać wymogu określonego terminu i czasu, mogą spotkać się z odmową podróży i/lub zmianą specyfikacji rezerwacji i kajuty, i/lub podlegać dodatkowym opłatom. W szczególności, mogą stracić korzyści z oferty promocyjnej i podlegać pełnej cenie. Dodatkowe opłaty uwzględnione w niniejszym ustępie mogą być pobrane z debetowej lub kredytowej karty płatniczej, której użyto przy rezerwacji, bez dalszej konsultacji z Osobą Rezerwującą.

Miejsca na pojazdy i dla pasażerów oraz kajuty zależą od dostępności i nie zawsze są dostępne. Ceny promocyjne podlegają dodatkowym specjalnym warunkom, w tym ogólnemu warunkowi, że w przypadku nie wykorzystania części trasy podróży, DFL i Przewoźnik zachowują prawo, aby nałożyć dodatkowe opłaty. DFL i DF Ireland mają prawo do zmiany podanych cen, w tym wówczas, gdy Przewoźnicy zmieniają ceny (włącznie, ale nie tylko, z powodu wahań walutowych, cen ropy, zmian w przepisach) w każdej chwili do momentu potwierdzenia rezerwacji. Jeżeli cena rezerwacji ulegnie zmianie pomiędzy przesłaniem zamówienia a otrzymaniem potwierdzenia, DFL lub DF Ireland przystąpią do potwierdzenia rezerwacji w przypadku obniżenia ceny (i tylko po aktualnej cenie), ale w przypadku, gdy cena wzrośnie, DFL lub DF Ireland skontaktują się w sprawie dalszych dyspozycji.

Przedmioty, takie jak bagażniki dachowe / bagażniki na rowery i inne mocowania na pojazdach, które nie stanowią części pojazdu będą podlegały dodatkowej opłacie.

Nie wszyscy Przewoźnicy mają rozwiązania umożliwiające akceptację rezerwacji dla osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Należy zapytać przy rezerwacji, czy dany Przewoźnik ma takie rozwiązania, których wymaga Klient.

4. Rozkłady

Wszystkie godziny odpływów i przypływów są szacowane przez Przewoźników i podane w czasie lokalnym — szczegóły podano w potwierdzeniu rezerwacji. Przed rozpoczęciem podróży warto sprawdzić u Przewoźnika, czy nie nastąpiły zmiany w rozkładzie. Rozkład rejsów może zostać zakłócony i/lub godziny przepraw mogą być przesunięte lub odwołane z powodu niesprzyjających warunków pogodowych i/lub warunków związanych z pływami morskimi i/lub innych okoliczności.

W przypadku każdego rejsu może być konieczne użycie alternatywnego statku lub miejsca odpływu lub przypływu albo zmiana/wycofanie dostępności udogodnień/usług z różnych przyczyn operacyjnych, technicznych i planowania.

Ani DFL, ani DF Ireland nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za wynikłe z tego koszty czy niedogodności w takich okolicznościach, ale DFL powiadomi Osobę Rezerwującą, w miarę możliwości, przy użyciu danych podanych przez tą Osobę podczas rezerwacji. Warunki Przewoźnika odnoszą się do wszelkiej odpowiedzialności Przewoźnika w takich okolicznościach.

5. Zwierzęta

Przewóz zwierząt jest dozwolony wyłącznie wtedy, gdy Klient powiadomi o tym DFL przed dokonaniem rezerwacji. Wszelki przewóz tego typu musi odbyć się zgodnie z właściwymi wymogami prawnymi i wymogami Przewoźnika. Przewóz zwierząt może wiązać się z nałożeniem dodatkowych opłat i warunków. Przed dokonaniem rezerwacji należy skonsultować się z weterynarzem lub właściwym organem. Osoba Rezerwująca ponosi odpowiedzialność prawną za zwierzęta i pełną odpowiedzialność za uzyskanie niezbędnych dokumentów, zezwoleń i pozwoleń.

6. Pojazdy towarowe i do przewozu osób

Specjalne warunki i stawki odnoszą się do pojazdów przewożących towary i osoby. Definicję pojazdu towarowego oraz ewentualną specjalną stawkę ustala w każdym przypadku Przewoźnik.

Wyłącznie dla celów orientacyjnych, pojazdy przekraczające 6,5 metra długości, specjalnie zbudowane lub zmodyfikowane do przewozu towarów, bez względu na to, czy przewożą towary, czy nie, podlegają specjalnym stawkom, tak jak i wszelkie pojazdy o innej specyfikacji, ale przewożące towary lub podróżujące w celach komercyjnych. W przypadku gdy pojazd w danej rezerwacji został wpisany jako pojazd osobowy lub prywatny, ale Przewoźnik ustali, że jest to pojazd towarowy, nałożona zostanie pełna stawka i/lub nastąpi odmowa przewozu bez zwrotu. W celu uzyskania dalszych informacji na temat stawek i cen dla pojazdów towarowych, proszę skontaktować się z działem ds. frachtu DFL pod numerem (+44) 01473 370 915.

Pojazdy komercyjne do przewozu osób przekraczające 6,5 metra długości, specjalnie zbudowane lub zmodyfikowane do przewozu co najmniej 8 pasażerów i/lub niesklasyfikowane jako pojazdy prywatne przez Przewoźnika mogą podlegać innym stawkom. W przypadku gdy pojazd w danej rezerwacji został wpisany jako pojazd osobowy lub prywatny, ale Przewoźnik ustali, że jest to pojazd komercyjny do przewozu osób, nałożona zostanie pełna stawka i/lub nastąpi odmowa przewozu bez zwrotu.

7. Niebezpieczne materiały

Ani DFL, ani Przewoźnicy nie przyjmą rezerwacji pojazdów, które przewożą niebezpieczne/szkodliwe materiały, w tym, w niektórych okolicznościach, pojazdów zasilanych gazem LPG. W niektórych okolicznościach można otrzymać pisemne zezwolenie od Przewoźnika, ale takie zezwolenie może podlegać dodatkowym opłatom i warunkom. Osoba Rezerwująca odpowiada wobec Przewoźnika za przewóz takich materiałów, bez względu na to, czy je zadeklarowała, czy nie. W przypadku podjęcia próby przewozu niezadeklarowanych materiałów niebezpiecznych/szkodliwych, można spotkać się z odmową przewozu bez zwrotu.

8. Potwierdzenie i płatność

Należy zapłacić za każdą rezerwację w momencie dokonania rezerwacji, zanim wydane zostanie potwierdzenie, chyba że uruchomiono rachunek kredytowy z DFL lub DF Ireland. Płatności należy dokonać firmie DF Ireland, która odpowiada za pobieranie płatności w imieniu DFL. Płatności można dokonać kredytową lub debetową kartą płatniczą. Karty firmowe/komercyjne podlegają opłacie 2%. Kredytowe karty konsumenckie wydane przez banki zlokalizowane poza EOG podlegają dopłacie w wysokości 2%.

Po dokonaniu rezerwacji za pośrednictwem DFL i dokonaniu pełnej płatności za pośrednictwem DF Ireland za wszystkich Klientów objętych rezerwacją, DFL wyda potwierdzenie zawierające dane rezerwacji i inne dane na podstawie informacji podanych przez Osobę Rezerwującą. Umowa pomiędzy Osobą Rezerwującą i Przewoźnikiem zostanie zawarta wyłącznie po wydaniu potwierdzenia. W przypadku gdy potwierdzenie nie pojawi się w ciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji, należy skontaktować się z zespołem obsługi klienta na help.directferries.com.

DFL nie ma obowiązku wydać potwierdzenia po dokonaniu rezerwacji za pośrednictwem DFL, jeżeli zaistnieje problem, który DFL zasadnie uzna za uniemożliwiający potwierdzenie rezerwacji. DFL nie wyda takiego potwierdzenia, jeżeli DFL albo DF Ireland odkryje błąd w wycenie podróży lub gdy dane połączenie jest już niedostępne. Jeżeli, z jakichkolwiek przyczyn, DFL nie może potwierdzić rezerwacji, DFL powiadomi o tym Osobę Rezerwującą i zakończy dalsze przetwarzanie rezerwacji. DF Ireland zleci wówczas dokonanie zwrotu wszelkich wpłaconych do tej pory zaliczek na poczet rezerwacji, chyba że Osoba Rezerwująca zechce wykorzystać tą płatność na inną rezerwację.

Osoba Rezerwująca zgadza się na to, że dane przechowywane przez DFL w systemach informatycznych (lub w systemach usługodawców DFL) stanowią dowód na rezerwację i jej treść. Jeżeli płatność jest dokonywana przy użyciu debetowej lub kredytowej karty płatniczej, to saldo należne będzie pobrane z tej karty w momencie rezerwacji.

Zależnie od rodzaju wybranego biletu i liczby pasażerów (i w następstwie wartości biletu), do kosztu biletu dodana będzie opłata za usługę (płatna firmie DF Ireland, która odpowiada za przyjmowanie płatności w imieniu DFL). Ta informacja będzie wyświetlona, zanim Osoba Rezerwująca potwierdzi rezerwację.

9. Anulowanie

Jeżeli zakupiony bilet umożliwia anulowanie, wówczas rezerwację można anulować, a opłaty za anulowanie zostaną pobrane zgodnie z niniejszymi Warunkami Rezerwacji i Warunkami Przewoźnika. Bilety promocyjne lub specjalne mogą nie podlegać anulowaniu i należy sprawdzić Warunki Przewoźnika i DFL obowiązujące w momencie rezerwacji, aby dowiedzieć się, czy rezerwację można odwołać i czy bilety nie wiążą się z dodatkowymi warunkami, które mogą oznaczać, że zwrot nie będzie możliwy.

Każde anulowanie dokonane przez Osobę Rezerwującą będzie podlegać opłacie za anulowanie DFL / DF Ireland, plus ewentualnym opłatom ze strony Przewoźnika.

Wysokość opłaty za anulowanie DFL / DF Ireland będzie zależna od tego, czy Osoba Rezerwująca anuluje rezerwację za pośrednictwem portalu „Moje konto” („Online") lub przez telefon i/lub e-mail („Offline"):

  • Rezerwacje anulowane Online: £10/€12 za rezerwację (zależnie od waluty rezerwacji).
  • Rezerwacje anulowane Offline: £20/€25 za rezerwację (zależnie od waluty rezerwacji).

Wszelkie opłaty związane z kartą płatniczą dodane przy rezerwacji nie podlegają zwrotowi. Wszelkie zaliczki na poczet rezerwacji nie podlegają zwrotowi. Jeżeli Klient nie podejmie podróży promem lub koleją, którą zarezerwowano, zwroty będą dokonane wyłącznie Osobie Rezerwującej zgodnie z właściwymi Warunkami Przewoźnika.

Anulowanie z jakiegokolwiek powodu (opcja)

Warunki anulowania z jakiegokolwiek powodu omówione w tym ustępie będą miały zastosowanie wyłącznie w przypadku wybrania i opłacenia opcji anulowania z jakiegokolwiek powodu w trakcie rezerwacji.

  • Warunki anulowania z jakiegokolwiek powodu odnoszą się wyłącznie do samej podróży promem i warunki nie obejmują innych części podróży (np. rezerwacji hotelu, wynajmu samochodu, wykupu ubezpieczenia pomocy drogowej, opłat kart płatniczych, opłat za usługę rezerwacji itp.).
  • Należy wybrać i wykupić anulowanie z jakiegokolwiek powodu w momencie dokonywania rezerwacji na prom.
  • Warunki anulowania z jakiegokolwiek powodu odnoszą się wyłącznie do konkretnego promu, którego dotyczy rezerwacja.
  • W przypadku gdy Osoba Rezerwująca dokonuje rezerwacji kilku rejsów z różnymi numerami rezerwacji, opcję anulowania z jakiegokolwiek powodu należy wybrać oddzielnie dla każdej rezerwacji.
  • Po zakupie nie można już w żadnym momencie usunąć opcji anulowania z jakiegokolwiek powodu z rezerwacji i otrzymać za nią zwrotu.
  • Wnioski o anulowanie należy zgłosić przynajmniej 48 godzin przed godziną rejsu. Anulowania z jakiegokolwiek powodu otrzymane później lub niewykorzystane bilety na prom nie podlegają zwrotowi.
  • Anulować można jedynie całą rezerwację. Nie można anulować tylko podróży w jedną stronę.
  • W przypadku gdy konieczne jest anulowanie rezerwacji, należy zalogować się na portal „Moje konto” na stronie internetowej.
  • OTRZYMASZ ZWROT WYŁĄCZNIE ZA PEŁNĄ KWOTĘ BILETU NA PROM. Nie można otrzymać zwrotu opłaty za usługę rezerwacji lub za opcję anulowania z jakiegokolwiek powodu zapłaconą przez Osobę Rezerwującą w momencie dokonywania rezerwacji. Nie pobierzemy od Osoby Rezerwującej opłaty za anulowanie określonej w części 9 powyżej.
  • Niniejsze warunki anulowania z jakiegokolwiek powodu odnoszą się wyłącznie do anulowań zgłoszonych przez Osobę Rezerwującą. Nie mają zastosowania w przypadku anulowań lub modyfikacji dokonanych przez Przewoźnika (lub nas) lub spowodowanych wydarzeniami poza uzasadnioną kontrolą Przewoźnika lub naszą (szczegółowe informacje w części 14).
  • Direct Ferries zachowują prawo do pobrania opłaty administracyjnej w wysokości 100 GBP/ 120 EUR za rezerwację w przypadku dokonania wielokrotnych rezerwacji z przeprawami w ciągu 72 godzin tym samym pojazdem.

Koala – Last Minute Flex – Anuluj z dowolnego powodu (opcjonalny dodatek)

Usługa Anuluj bez powodu umożliwia pasażerom anulowanie rezerwacji do 2 godzin przed zarezerwowanym wyjazdem, bez konieczności podawania przyczyny lub uzasadnienia.

Artykuł 1 — Co uwzględnia usługa Anulowanie bez powodu

  • Otrzymasz zwrot 80% kosztów biletów promowych (z wyłączeniem kosztów usługi Anuluj bez powodu).
  • Za pośrednictwem Anulowania bez powodu, Osoba Rezerwująca anuluje podróż wszystkich pasażerów i/lub pojazdów objętych rezerwacją.

Artykuł 2 — Czego nie uwzględnia usługa Anulowanie bez powodu

  • Usługi Anulowanie bez powodu nie można wykorzystać:
    • W przypadku anulowania z własnej inicjatywy na mniej niż 2 godziny przed zarezerwowanym wyjazdem;
    • Gdy bilety zostaną anulowane przez Direct Ferries albo przewoźnika promowego; W obu tych przypadkach, koszt usługi Anulowanie bez powodu nie podlega zwrotowi.

Artykuł 3 — Koszt usługi Anulowanie bez powodu

  • W momencie rezerwacji podróży, Osoba Rezerwująca ma opcję zakupu usługi Anulowanie bez powodu za dodatkową opłatą do biletów na prom, która jest wyświetlana w momencie zakupu.

Artykuł 4 —Jak otrzymam zwrot?

  • 1/ Zaloguj się do interfejsu Moje konto Direct Ferries co najmniej 2 godziny przed wyjazdem;
  • 2/ Należy wybrać rezerwację do odwołania i potwierdzić odwołanie tej rezerwacji;
  • 3/ Osoba Rezerwująca otrzyma zwrot za pośrednictwem metody płatności użytej przy dokonaniu rezerwacji w terminie 5 dni.
  • Direct Ferries może poprosić o dodatkowe dokumenty, jeżeli będzie to konieczne lub w przypadku podejrzenia oszustwa.

Artykuł 5 — Początek i czas trwania usługi Anulowanie bez powodu

  • Usługa Anulowanie bez powodu obowiązuje od momentu potwierdzenia zakupu usługi Anulowanie bez powodu, z zastrzeżeniem dokonania płatności pełnej ceny rezerwacji lub pierwszej zaliczki wymaganej przez Direct Ferries. W przypadku gdy płatność za rezerwację lub pierwszej zaliczki okaże się niewystarczająca lub odrzucona przez bank z jakiegokolwiek powodu, usługa Anulowanie bez powodu nie obowiązuje. Nie można mieć więcej niż 2 usług Anulowanie bez powodu w tym samym czasie na osobę na rok. Direct Ferries zachowuje prawo do odwołania zakupu usługi Anulowanie bez powodu i do dokonania zwrotu na rachunek bankowy, jeżeli ten limit zostanie przekroczony. Usługa Anuluj bez powodu kończy się 2 godziny przed wyjazdem.

Artykuł 6 — Wyjątek od prawa do odstąpienia

  • Osoba Rezerwująca przyjmuje, że została powiadomiona z wyprzedzeniem przez aktualne Warunki Ogólne i Warunki Sprzedaży, że prawo do odstąpienia nie ma zastosowania w odniesieniu do usługi Anulowanie bez powodu. W istocie usługa Anulowanie bez powodu obowiązuje natychmiast po zakupie i może być w pełni wykorzystana natychmiast i przed zakończeniem okresu odstąpienia, w ten sposób uniemożliwiając skorzystanie z niego. Z tego powodu Osoba Rezerwująca zrzeka się prawa do odstąpienia.

Koala - Anulowanie z jakiegokolwiek powodu / Anulowanie bez powodu (opcja)

Usługa Anulowania bez powodu umożliwia pasażerom anulowanie rezerwacji w terminie do 2 dni (48 godzin) przed terminem odpływu ujętym w rezerwacji bez konieczności podania przyczyny lub usprawiedliwienia.

Artykuł 1 — Co uwzględnia usługa Anulowanie bez powodu

  • Osoba Rezerwująca otrzyma zwrot w wysokości 70% kosztu biletów na prom (w tym koszt usługi Anulowanie bez powodu).
  • Za pośrednictwem Anulowania bez powodu, Osoba Rezerwująca anuluje podróż wszystkich pasażerów i/lub pojazdów objętych rezerwacją.

Artykuł 2 — Czego nie uwzględnia usługa Anulowanie bez powodu

  • Usługi Anulowanie bez powodu nie można wykorzystać:
    • W przypadku anulowania z własnej inicjatywy w terminie krótszym niż 2 dni (48 godzin) przed terminem odpływu ujętym w rezerwacji;
    • Gdy bilety zostaną anulowane przez Direct Ferries albo przewoźnika promowego; W obu tych przypadkach, koszt usługi Anulowanie bez powodu nie podlega zwrotowi.

Artykuł 3 — Koszt usługi Anulowanie bez powodu

  • W momencie rezerwacji podróży, Osoba Rezerwująca ma opcję zakupu usługi Anulowanie bez powodu za dodatkową opłatą do biletów na prom, która jest wyświetlana w momencie zakupu.

Artykuł 4 —Jak otrzymam zwrot?

  • 1/ Należy zalogować się na portal Moje konto na witrynie Direct Ferries przynajmniej 2 dni przed terminem odpływu;
  • 2/ Należy wybrać rezerwację do odwołania i potwierdzić odwołanie tej rezerwacji;
  • 3/ Osoba Rezerwująca otrzyma zwrot za pośrednictwem metody płatności użytej przy dokonaniu rezerwacji w terminie 5 dni.
  • Direct Ferries może poprosić o dodatkowe dokumenty, jeżeli będzie to konieczne lub w przypadku podejrzenia oszustwa.

Artykuł 5 — Początek i czas trwania usługi Anulowanie bez powodu

  • Usługa Anulowanie bez powodu obowiązuje od momentu potwierdzenia zakupu usługi Anulowanie bez powodu, z zastrzeżeniem dokonania płatności pełnej ceny rezerwacji lub pierwszej zaliczki wymaganej przez Direct Ferries. W przypadku gdy płatność za rezerwację lub pierwszej zaliczki okaże się niewystarczająca lub odrzucona przez bank z jakiegokolwiek powodu, usługa Anulowanie bez powodu nie obowiązuje. Nie można mieć więcej niż 2 usług Anulowanie bez powodu w tym samym czasie na osobę na rok. Direct Ferries zachowuje prawo do odwołania zakupu usługi Anulowanie bez powodu i do dokonania zwrotu na rachunek bankowy, jeżeli ten limit zostanie przekroczony. Usługa Anulowanie bez powodu traci ważność 2 dni (48 godzin) przed terminem odpływu.

Artykuł 6 — Wyjątek od prawa do odstąpienia

  • Osoba Rezerwująca przyjmuje, że została powiadomiona z wyprzedzeniem przez aktualne Warunki Ogólne i Warunki Sprzedaży, że prawo do odstąpienia nie ma zastosowania w odniesieniu do usługi Anulowanie bez powodu. W istocie usługa Anulowanie bez powodu obowiązuje natychmiast po zakupie i może być w pełni wykorzystana natychmiast i przed zakończeniem okresu odstąpienia, w ten sposób uniemożliwiając skorzystanie z niego. Z tego powodu Osoba Rezerwująca zrzeka się prawa do odstąpienia.

10. Opłaty za modyfikację

Osoba Rezerwująca może dokonać zmiany rezerwacji według uznania Przewoźnika i jeżeli Warunki Przewoźnika odnoszące się do biletu(-ów) na to zezwalają. Niektórych rezerwacji, takich jak rezerwacje dokonane po promocyjnych lub specjalnych stawkach, nie można zmienić. Niektóre rezerwacje mogą podlegać opłacie Przewoźnika za zmianę plus ewentualnej różnicy pomiędzy pierwotną i nową ceną rezerwacji. Należy sprawdzić Warunki Przewoźnika i DFL obowiązujące w momencie rezerwacji, aby dowiedzieć się, czy rezerwację można zmienić.

Każda zmiana dokonana przez Osobę Rezerwującą będzie podlegać następującej opłacie administracyjnej DFL / DF Ireland, plus ewentualnym opłatom ze strony Przewoźnika.

Wysokość opłaty za zmiany DFL / DF Ireland będzie zależna od tego, czy Osoba Rezerwująca zmieni rezerwację Online czy Offline (o definicjach przeczytasz w części 9):

  • Rezerwacje modyfikowane Online: 10 GBP / 12 EUR za rezerwację (zależnie od waluty rezerwacji).
  • Rezerwacje modyfikowane Offline:
    • Jeżeli całkowity koszt rezerwacji był niższy niż 100 GBP / 100 EUR (zależnie od waluty rezerwacji) - £10/€12
    • Jeżeli całkowity koszt rezerwacji był wyższy niż 100 GBP / 100 EUR (zależnie od waluty rezerwacji) - £20/€25.

11. Odprawa

Najpóźniejszy czas odprawy jest podany w trakcie procesu rezerwacji, a także na potwierdzeniu rezerwacji. Jeżeli Klient nie jest gotowy, aby wejść na pokład promu lub do pociągu w najpóźniejszym czasie odprawy, miejsca nie będą zapewnione, gdyż osoby na liście oczekujących mogły zostać już przyjęte. Jeżeli Klient ma szczególne potrzeby lub otrzymał zezwolenie od DFL na przewóz zwierząt lub niebezpiecznych materiałów, ogólnie oczekuje się, że Klient odprawi się wcześniej, jak podano na potwierdzeniu rezerwacji.

To czy pasażer, ich pojazd lub bagaż zostanie przyjęty na pokład, czy nie, zależy od ostatecznego uznania Przewoźnika. Każdy Klient musi posiadać wszystkie wymagane dokumenty podróżne, aby móc wjechać na teren krajów, które zamierza odwiedzić oraz móc wrócić do kraju, z którego wyjechał.

Osoba Rezerwująca odpowiada za zapewnienie, że imię i nazwisko na paszporcie każdego Klienta jest takie samo jak na bilecie, w innym przypadku Klient może nie być w stanie odbyć podróży i wszelkie ubezpieczenie podróżne może być nieważne. Jeżeli Klient zmieni swoje imię i/lub nazwisko pomiędzy datą rezerwacji a datą podróży (na przykład po zawarciu związku małżeńskiego), Osoba Rezerwująca musi powiadomić DFL na help.directferries.com.

12. Twoja odpowiedzialność

Osoba Rezerwująca odpowiada wobec DFL, DF Ireland i Przewoźnika za pełne przestrzeganie niniejszych Warunków Rezerwacji, Warunków Przewoźnika i wszelkich dodatkowych wymogów nałożonych przez Przewoźnika lub prawo. Osoba Rezerwująca odpowiada także za podanie pełnych i dokładnych informacji dotyczących rezerwacji, w tym danych pojazdu i pasażerów.

13. Obowiązujące przepisy prawa

Rezerwacja podlega wszelkim obowiązującym przepisom prawa lub konwencji odnoszących się do rezerwacji promu lub pociągu. Szczególną uwagę należy zwrócić na Konwencję ateńską z 1974 r. w sprawie przewozu morzem pasażerów i ich bagażu, która nakłada zobowiązania na przewoźnika oraz ogranicza jego odpowiedzialność. Konwencja ateńska nie obowiązuje w odniesieniu do pociągów, gdyż nie obsługuje ich przewoźnik pasażerów morzem.

14. Wydarzenia poza uzasadnioną kontrolą stron

Jeżeli nieprzewidziane wydarzenie, będące poza kontrolą Przewoźnika lub naszą i z tego powodu niemożliwe do uniknięcia przez nas lub Przewoźnika przy zachowaniu należytej staranności, znacznie utrudnia zarezerwowaną podróż, wówczas:

  • Osobie Rezerwującej przysługują ustawowe prawa (w tym prawo UE do odszkodowania w przypadku opóźnień lub odwołań);
  • Z zastrzeżeniem praw ustawowych, Warunki Przewoźnika mają zastosowanie, w tym także w odniesieniu do prawa Osoby Rezerwującej do zwrotu kosztu biletu na prom w takich okolicznościach;
  • Jeżeli Warunki Przewoźnika uprawniają Osobę Rezerwującą do otrzymania zwrotu, dokonamy zwrotu, który otrzymamy od Przewoźnika bezzwłocznie po tym jak go otrzymamy;
  • Jeżeli Warunki Przewoźnika uprawniają Przewoźnika do wydania vouchera zamiast zwrotu pieniężnego, wydamy voucher o wartości wydanej przez Przewoźnika (pod warunkiem, że Osoba Rezerwująca nie otrzymała już vouchera bezpośrednio od Przewoźnika);
  • Osobie Rezerwującej nie przysługuje prawo do zwrotu opłaty za usługę rezerwacji zapłaconej w momencie dokonania rezerwacji ani opłaty za opcję anulowania z jakiegokolwiek powodu zapłaconej w momencie dokonania rezerwacji, jeżeli wybrano taką opcję.

Nieprzewidziane zdarzenie może obejmować (między innymi) działania wojenne, działania rządu, które uniemożliwiają lub ograniczają podróż do danego miejsca docelowego, awarię lub bankructwo operatora, inne poważne problemy, takie jak terroryzm; znaczące zagrożenia dla zdrowia ludzkiego, takie jak wybuch poważnej choroby w miejscu docelowym podróży, pandemie lub epidemie; albo klęski żywiołowe, takie jak huragany, trzęsienia ziemi lub złe warunki pogodowe, które mogą uniemożliwić bezpieczną podróż do miejsca uzgodnionego w umowie.

15. Odpowiedzialność DFL i DF Ireland

Ani DFL, ani DF Ireland nie odpowiadają za usługi promowe i kolejowe, których dostarczają. DFL odpowiada za:

  • świadczenie Usług; i
  • dokładność informacji dostarczanych przez DFL.

Ani DFL, ani DF Ireland nie odpowiadają za informacje niepublikowane przez nich, włącznie z informacjami publikowanymi na stronach internetowych Przewoźników, ani za nieprawidłowe informacje przekazane im przez Przewoźników.

Umowa o świadczenie usługi podróży będzie zawarta pomiędzy Osobą Rezerwującą i Przewoźnikiem i obowiązywać będą Warunki Przewoźnika. Dlatego ani DFL, ani DF Ireland nie będą w żadnym stopniu odpowiadać za świadczenie usługi lub wykonanie obowiązku umowy w zakresie tej podróży. Ani DFL, ani DF Ireland nie odpowiadają za żadne szkody lub straty poniesione w wyniku niewykonania umowy w zakresie podróży przez Przewoźnika lub niewłaściwego wykonania obowiązku umowy w zakresie podróży, w tym gdzie jest to wynikiem niewypłacalności Przewoźnika lub zaprzestania działalności z innego powodu. Ani DFL, ani DF Ireland nie będą zobowiązani do zapewnienia Osobie Rezerwującej zwrotu w takich okolicznościach. Aby zabezpieczyć się przed takim ryzykiem DFL poleca wykupienie polisy ubezpieczeniowej zawierające ubezpieczenie na niedopełnienie obowiązków przez dostawcę końcowego. Należy starannie zapoznać się w dowolną zakupioną polisą ubezpieczeniową, aby mieć pełne rozeznanie w zakresie ryzyka, przed którym dana polisa chroni.

W przypadku wszelkich pytań lub obaw dotyczących zarezerwowanej podróży, należy skontaktować się bezpośrednio z Przewoźnikiem.

16. Ograniczenie odpowiedzialności

Ani DFL, ani DF Ireland nie ograniczają swojej odpowiedzialności w zakresie (i) strat spowodowanych oszustwem lub podaniem fałszywych informacji (ii) strat wynikających ze śmierci lub uszczerbku na osobie spowodowanych zaniedbaniem; lub (iii) wszelkich innych strat, które nie mogą być wykluczone lub ograniczone na mocy obowiązującego prawa. We wszystkich innych aspektach DFL i DF Ireland będą odpowiadać wyłącznie za straty wynikające bezpośrednio: (a) z naruszenia przez nich obowiązku zachowania należytej staranności; lub (b) będące konsekwencją naruszenia swoich obowiązków w świetle niniejszych Warunków Rezerwacji; ta odpowiedzialność jest zawsze ograniczona (w odniesieniu do wspólnej odpowiedzialności DFL i DF Ireland) do sumy równoważnej podwójnej kwocie, którą Osoba Rezerwująca zapłaciła za rezerwację, w odniesieniu do odpowiedniego Klienta.

Roszczenia wobec DFL i DF Ireland o odszkodowanie są ograniczone lub wykluczone w zakresie międzynarodowych traktatów lub innych przepisów prawnych ograniczających lub wykluczających odpowiedzialność w odniesieniu do ustaleń, które mają być dokonane. Odpowiedzialność za transport morski podlega obowiązującym zasadom międzynarodowych traktatów włącznie z Konwencją ateńską. Traktat ten ogranicza odpowiedzialność Przewoźnika w odniesieniu do incydentów żeglugowych oraz winy i zaniedbań.

17. Skargi

Wszelkie skargi dotyczące Usługi należy zgłosić bezzwłocznie i najpóźniej w terminie 14 dni od zakończenia rezerwacji, kontaktując się z DFL listownie lub przez e-mail na adres complaints@directferries.com.

Można również wejść na europejską platformę internetowego rozstrzygania sporów (dalej „ODR”) na stronie http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za pośrednictwem platformy ODR można zgłosić swoją skargę do DFL. Nie wpłynie to na sposób rozstrzygnięcia skargi.

W przypadku skargi dotyczącej incydentu, który miał miejsce w trakcie podróży, należy skontaktować się bezpośrednio z Przewoźnikiem w celu rozstrzygnięcia problemu. Szczegóły są podane na naszej Witrynie.

18. Postanowienia ogólne

Prawem właściwym dla wykładni niniejszych Warunków Rezerwacji jest prawo Anglii i Walii. Osoba Rezerwująca zgadza się, że sądami właściwymi do rozpatrzenia i rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z interpretacji niniejszych warunków będą sądy w Anglii. Jednak Osoba Rezerwująca może wybrać prawo i jurysdykcję Szkocji lub Irlandii Północnej, jeżeli tam mieszka.

Jeżeli dowolne postanowienie (lub część postanowienia) niniejszych Warunków rezerwacji zostanie uznane przez dowolny sąd lub inny organ właściwej jurysdykcji jako nieważne, nielegalne lub niewykonalne, wówczas takie postanowienie lub jej część, w wymaganym zakresie będzie uznane jako nie stanowiące części niniejszej umowy z Osobą Rezerwującą, a ważność i wykonalność innych postanowień pozostanie niezmieniona.

© Direct Ferries Limited, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom. Company Registration Number: 03865405

© Direct Ferries (RoI) Limited, Work Hub, 77 Camden Street, Dublin D02 XE80, Ireland. Company Registration Number: 721008

Pozostańmy w kontakcie

Ekskluzywne oferty dostarczane do Twojej skrzynki odbiorczej